Veelgestelde vragen
Die we graag beantwoorden

Bekijk onze antwoorden op de veel gestelde vragen van onze klanten.
Andere vragen en of wensen? Stuur een e-mail naar info@pickupbox.nl. We helpen je graag verder! Bel tijdens werkdagen: 088 78 99 000 voor meer informatie of advies.

Populairste vragen

Hoe groot is een PickupBox?

De afmetingen van een PickupBox zijn aan de binnenzijde 2,31 l x 1,42b x 2,22h (mtr). Dit is een ideale maat die zowel geschikt is voor grote en kleine meubelen. De box past precies op een parkeerplaats van een personenauto. Een PickupBox biedt ruimte aan zo’n 80 tot 100 verhuisdozen. Bij verbouwingen van een verdieping van een woning, leveren we vaak 1 a 2 PickupBoxen op locatie. Meer opslagruimte nodig? Geen enkel probleem! Bereken hier exact hoeveel ruimte en PickupBoxen je nodig hebt.

Hoe snel kun je een PickupBox laden?

Onze klanten doen dat gemiddeld in 45 tot 60 minuten. Ze hebben dan alles van te voren goed ingepakt en klaargezet. Je kunt direct beginnen zodra de PickupBox voor je deur staat. Langer de tijd nemen om in of uit te laden? Overleg vooraf met de planning wat de mogelijkheden zijn. Met een PickupBox voor de deur bespaar je veel tijd.

Hoe kan ik mijn PickupBox(en) weer terug laten brengen?

Dat kan gemakkelijk en snel via je persoonlijke ‘Mijn PickupBox’. ‘Mijn PickupBox’ kan je openen via het hamburger menu rechtsboven op de homepage van de PickupBox website. Plan een retour opdracht minimaal 7 werkdagen van te voren online in, als een datum niet meer aan te klikken is dan zijn het maximaal aantal opdrachten voor die dag bereikt. Kies snel een nieuwe beschikbare datum.

Kan ik ook verhuisdekens huren bij PickupBox ?

We raden verhuisdekens van harte aan om je waardevolle spullen af te dekken of vast te zetten. Je kunt de dekens huren door ‘(aantal) verhuisdekens’ in het opmerkingenveld te schrijven tijdens de reservering. Later bestellen door ons te mailen (info@pickupbox.nl), te Whatsappen of te bellen kan ook (088-7899000). De dekens liggen dan keurig op je te wachten in de PickupBox. Na het uitladen laat  je de dekens gewoon in een PickupBox liggen. De kosten voor het huren van de dekens zijn € 4,50 per stuk, ongeacht de duur van de huurperiode. Gemiddeld bestellen klanten 4 verhuisdekens per PickupBox.

Kan ik mijn PickupBox(-en) eerder retour laten bezorgen?

Het is uiteraard mogelijk om jouw PickupBox(en) eerder retour te laten bezorgen dan je eerder ingegeven opslagperiode. We bekijken dan welke maandprijs / dagprijs bij je nieuwe opslagperiode hoort en dit wordt verrekend op eindfactuur.

Hoe zijn de condities in jullie opslaglocaties?

Je huisraad wordt op goed beveiligde A-locaties van PickupBox opgeslagen. Op alle locaties zorgen we nauwgezet voor ideale klimaat condities. Daardoor krijgt je je dierbare huisraad precies zo terug zoals je ze hebt ingeladen. Al moeten we de opslag van de huisraad jaren voor je verzorgen.

Alles over Bezorgen en Ontzorgen

Kan ik PickupBox op mijn adres laten bezorgen?

Via de postcode en huisnummer check kan je zien of we bij jouw PickupBoxen kunnen en mogen plaatsen. Na iedere reservering wordt het aflever en retouradres zorgvuldig bekeken. Het moet natuurlijk wel mogelijk zijn om een PickupBox bij jouw voor de deur te kunnen plaatsen. Zelf ben je verantwoordelijk voor genoeg ruimte voor de deur.

Zijn meerdere opslagboxen op één adres mogelijk?

Het is zeker mogelijk om meerdere PickupBoxen bij je thuis te bezorgen. Bereken hier eenvoudig het exacte aantal PickupBoxen dat je nodig hebt. Een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen heeft gemiddeld 4 PickupBoxen nodig.

Hoe lang van te voren moet ik PickupBox(en) reserveren?

Dagelijks kan je een reservering maken wanneer het jou uitkomt. Hierbij geldt wel, ‘wie het eerst komt, het eerst maalt’.

Klik op reserveren en afrekenen, (dit is geheel vrijblijvend) om de beschikbaarheid in onze agenda te bekijken. Als een datum niet meer aan te klikken is, dan zijn we volgeboekt.

Bij het (retour) brengen van PickupBoxen moet je minimaal 7 werkdagen via je eigen inlog je opdracht hebben aangemeld. Als een datum niet meer aan te klikken is, dan zijn we volgeboekt.

Hoe kan ik reserveren?

Via deze website kun je heel gemakkelijk binnen 2 minuten een PickupBox reserveren. Klik op direct reserveren  en kies je datum waarop de PickupBox bij je thuisbezorgd moet worden. Tijdens de reservering krijg je advies over het aantal boxen en zie je de volledige prijs.

Ik heb nog geen idee hoe lang ik mijn inboedel wil opslaan. Wat moet ik doen?

We adviseren je in dit geval een opslagperiode tussen de 3 en 6 maanden te kiezen. Hoe langer je opslaat, hoe lager de prijs bij PickupBox. Toch eerder je PickupBox weer nodig, geen probleem plan online je retouropdracht weer in. Op je eindfactuur vind er dan een verrekening plaats van het exact aantal afgenomen maanden / dagen en de prijs die daarbij hoort.

Kan ik PickupBoxen verspreiden over verschillende dagen?

Jazeker, dat doe je eenvoudig door meerdere reserveringen te maken. Stel je hebt vijf PickupBoxen nodig, maar je wilt drie PickupBoxen op donderdag en twee op dinsdag. Je maakt dan eenvoudig twee aparte reserveringen.

Kan ik de opslagperiode verlengen?

Uiteraard kan dat. Staat jouw PickupBox in opslag en wil je de opslagperiode verlengen? Je hoeft dan niets te doen. De maandfacturen lopen door, tot je de retouropdracht online weer inplant. De opslagperiode eindigt automatisch op de datum dat we je opslagbox weer terug hebben bezorgd.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Je kunt dit eenvoudig doen door tenminste 48 uur voor de dag van levering ons bellen 088-7899000 of stuur een e-mail naar: info@pickupbox.nl. Doe het wel op tijd. Als het moment van annuleren binnen 48 uur van de leveringsdatum valt, brengen wij € 100,- annuleringskosten in rekening.

Over jouw PickupBox

Kan ik mijn PickupBox bezoeken ?

Ja dat kan, in een droge en verwarmde opslaghal. Via e-mail (info@pickupbox.nl) vraag je een bezoek aan. Geef dit minimaal 5 werkdagen voor een bezoek aan ons door. Je PickupBox (-en) bezoeken kan op doordeweekse dagen van 9:00 tot met 16:00. Er zitten kosten aan verbonden voor de handeling om je opslagbox voor bezoek klaar te zetten en na bezoek weer terug te plaatsen. Per PickupBox, per bezoek rekenen we hier € 15,- voor.

Hoeveel gewicht kan in een PickupBox?

Je kan een PickupBox laden tot maximaal gewicht van 800 kg.  Dat is veel en het is in de praktijk bijna altijd ruim voldoende. Echter als een PickupBox onverhoopt te zwaar beladen is, kunnen we hem niet meenemen omdat de heftruck de PickupBox dan niet veilig kan optillen. We lossen dat op door een nieuwe PickupBox bij je te plaatsen, zodat je spullen kan overladen.

Hoeveel PickupBoxen heb ik nodig?

Een PickupBox is groot genoeg voor de huisraad van 1 á 2 personen. Om je een idee te geven, er gaan maar liefst 100 verhuisdozen in een PickupBox. Je kan via onze site gemakkelijk berekenen hoeveel PickupBoxen je nodig hebt. Je kunt ook ons even bellen, Whatsappen of mailen voor praktisch advies:  088-7899000 of info@pickupbox.nl.

Wat past er in een PickupBox?

Mobiele opslag versus traditionele opslag

Wat is mobiele opslag en wat zijn de voordelen ten opzichte van traditionele self-storage?

Bij mobiele opslag komt de tijdelijke opslag naar je toe in plaats van omgekeerd. Je hoeft geen vervoer meer te regelen, te huren of een bus te besturen. Af en aan rijden neemt heel veel tijd in beslag en wat te denken van inladen van je meubels, overladen en weer uitladen op locatie. Dus reken je tijdwinst maar uit met mobiele opslag die bij je thuis wordt afgeleverd. Met mobiele opslag bespaar je veel tijd, energie en een hoop gedoe.

Wij zijn super efficiënt ingericht en dat werkt ook voor jou! Wij verwachten dan ook dat de mobiele opslag service de traditionele self storage voor een groot deel gaat vervangen. Lees in onze reviews hoe onze zeer tevreden klanten mobiele opslag ervaren.

Hoe lang van te voren moet ik PickupBox(en) reserveren?

Dat mag je helemaal zelf bepalen. Via onze website kan je dit gemakkelijk binnen 2 minuten zelfstandig regelen en inplannen. We raden je aan dit minimaal 1 maand van te voren vast te leggen.

Als een datum niet meer aan te klikken is in de agenda, dan zijn het maximaal aantal opdrachten voor die dag bereikt. Kies dan snel een andere beschikbare datum.

Prijzen & betalen

Hoe kan ik betalen?

Zodra je reservering door de planning is goedgekeurd, ontvang je de factuur voor de aanbetaling per e-mail. In deze e-mail (verstuurd door info@pickupbox.nl) zit de iDEAL betaallink van Mollie. Klik op deze link van start van daaruit je betaling. Bij een korte opslagperiode ( tot 2 mnd) ontvang je de ALL-IN prijs en bij een langere opslagperiode de 1e maandprijs.

Reserveer je lastminute (aflevering binnen 7 dagen), dan wordt de hele gekozen opslagperiode in rekening gebracht of een deel hiervan. Bij een langere opslagperiode, ontvang je maandelijks een factuur per mail. Als je jouw inboedel retour hebt gepland, sturen we alleen een factuur als er nog bedragen openstaan.

Hoeveel kost het om de PickupBoxen de volgende dag of na het weekend op te halen? (Randstad)

Wil je in het weekend je PickupBox inladen of uitladen, dan kan dit in overleg met onze planning en hiervoor wordt een toeslag in rekening gebracht. Je PickupBox (-en) worden dan voor het weekend geplaatst en na het weekend opgehaald.

De toeslag is € 100,- voor de 1e PickupBox en voor elke opvolgende PickupBox € 50,-. Deze prijzen gelden bij leveringen binnen de Randstad. Buiten dit gebied o.b.v. nacalculatie.

Rekent PickupBox annuleringskosten?

In principe kan je kosteloos annuleren. Je kunt dit eenvoudig doen door tenminste 2 werkdagen (exclusief het weekend) voor de dag van levering ons een e-mail te sturen naar info@pickupbox.nl. Als het moment van annuleren binnen 48 uur van de reserveringsdatum valt, brengen wij € 100,- annuleringskosten in rekening.

Veiligheid en Zekerheid

Zijn er goederen die ik niet in een PickupBox kan opslaan?

Om de veiligheid en kwaliteit van je waardevolle spullen en onze dienstverlening te waarborgen kunnen niet alle goederen in een PickupBox worden opgeslagen. Denk aan gevaarlijke-, toxische-, ontplofbare-, ontvlambare-, gestolen en bederfelijke goederen. Voor een uitgebreide opsomming zie onze algemene voorwaarden.

Zijn mijn waardevolle spullen verzekerd?

In verreweg de meeste gevallen verzekert je inboedelverzekering ook de opgeslagen inboedel. Dit is ook veel beter, omdat de verzekeraar wel (de waarde) van je inboedel kent. Verzekeraars noemen dat tijdelijke dekking op een ander ‘risico-adres’ en willen graag weten dat de inboedel bij ons staat. Je inboedelverzekeraar biedt geen dekking voor transport en overslag. Daarvoor heeft PickupBox een verzekering afgesloten. Vergelijk je PickupBox met andere aanbieders, wees dan alert op dure en onnodige verzekeringen. Zo voorkom je dat je dubbel verzekerd bent. Je bent wel zelf verantwoordelijk tijdens het inladen van je opslagbox voor het goed verpakken en plaatsen van je goederen.

Hoe veilig is mijn inboedel tijdens transport en opslag?

Wij als PickupBox team scheppen er eer in om je waardevolle spullen exact zo terug te brengen zoals je ze aan ons hebt toevertrouwd. Elke PickupBox heeft een dubbelwandig ontwerp die je inboedel optimaal beschermt en we hebben alleen zeer goed beveiligde en klimaat-geconditioneerde A-locaties. Daarnaast is je inboedel ook tijdens transport en overslag door PickupBox verzekerd.

Zijn mijn waardevolle spullen veilig wanneer de PickupBox voor mijn deur staat?

Je sluit een PickupBox af met het gecertificeerde PickupBox slot. Het blijkt in de praktijk een veilige oplossing en je hoeft gelukkig ook niet te blijven wachten tot je boxen weer worden opgehaald!

Check hier direct jouw prijs en onze beschikbaarheid

Zo eenvoudig werkt het:

ONZE KLANTEN GEVEN ONS EEN 9,1 

PickupBox PickupBox
St.-Jacobsstraat 123 Utrecht, Utrecht 3511BP op
  • "Topservice en ontzorging!"
    10 / 10
    Drie maanden opslag gebruikt, top geregeld apullen halen en weer brengen. Superfijne chauffeur die ook nog eens hielp sjauwen. Zeer vriendelijke en flexibele...
    Lees meer
  • "Zeer tevreden, super handig"
    9 / 10
    We hebben in totaal 3 boxen gebruikt voor al onze meubels. tijdelijk moest alles in de opslag omdat we tussen 2 adressen in zaten. Ingeladen in Utrecht en ...
    Lees meer
  • "Snelle adequate service "
    10 / 10
    Een mooie oplossing voor tijdelijke opslag.
    Lees meer
  • "Werkt perfect! Geen gedoe met spullen vervoeren, alles makkelijk er in voor de deur"
    10 / 10
    Top
    Lees meer
  • "Persoonlijk gemak"
    8 / 10
    Ideaal een verhuisbox afgeleverd voor de deur. Inladen en geen omkijken meer naar. Wel op tijd plannen wanneer je de box weer terug wil. Kan alleen doordewee...
    Lees meer
  • "Perfecte service en absolute aanrader!"
    10 / 10
    Voor onze verhuizing hadden we tijdelijke opslag nodig. Door PickupBox is alles zonder stress verlopen. Wat een topbedrijf is dit!
    Lees meer
  • "Fantastisch geregeld allemaal met PickupBox"
    10 / 10
    In een drukke periode rondom verhuizing (en/of verbouwing) is het PickupBox die je totaal ontzorgt met de opslag van je spullen. Top geregeld allemaal en sup...
    Lees meer
  • "Heel tevreden over de opslag. "
    9 / 10
    Alles was nog heel toen we het terugkregen. Niks was beschadigd. Heel blij mee.
    Lees meer
  • "Top geregeld "
    10 / 10
    Goede communicatie, containers zijn goed en snel te laden en te lossen. Spullen zijn na vier maanden allemaal in goede conditie retour gekomen. Ideaal!
    Lees meer
  • "Geweldig, echt top! Super efficient!"
    10 / 10
    Ik raad dit iedereen aan bij een verbouwing of verhuizing.
    Lees meer
  • "Zeer goede communicatie en meedenken in jet proces wat erg fijn is tijdens alle verhuis stress"
    8 / 10
    Verhuizen is zeer tijdrovend en kan nogal wat stress geven. Meerdere malen gebruik gemaakt van pick up box en ben erg tevreden over de communicatie en de ser...
    Lees meer
  • "Zoveel gemak in een hectische periode, simpelweg top"
    10 / 10
    Pick up box ontzorgt voor een schappelijk bedrag je in een hectische periode. Tevens gaat er meer in de box dan je denkt
    Lees meer
  • "Last minute top service!"
    10 / 10
    Vanwege late bevestiging van onze aannemer op het allerlaatste moment een probleem met het weghalen van de spullen. PickupBox dacht mee en regelde twee dagen...
    Lees meer
  • "Super service met mensen die met je meedenken."
    9 / 10
    Prima bedrijf! Regelmatig telefonisch contact gehad met “ Heleen” die constant met mij mee dacht ivm het feit dat wij pas in de avond konden regelen die kwa...
    Lees meer
  • "Goede service en communicatie"
    10 / 10
    Goede duidelijke afspraken en communicatie. Denken echt met je mee, zeer klantvriendelijk! De chauffeur was erg behulpzaam. Een aanrader!
    Lees meer
  • "Goede service en zeer klantvriendelijk"
    10 / 10
    Ik ben helemaal tevreden met de service die PickupBox heeft geleverd. De communicatie is goed verlopen. En mijn spullen zijn weer helemaal in goede staat ret...
    Lees meer
  • "Zeer professionele dienstverlening en communicatie!"
    10 / 10
    Zeer professionele dienstverlening en duidelijke communicatie over levering en ophalen
    Lees meer
  • "Helemaal in m'n nopjes"
    8 / 10
    De klantenservice is ontzettend goed. Zij namen contact met mij op vanwege mijn wens in 1 dag zowel de pickupbox op locatie A in te laden en weer uit te lade...
    Lees meer
  • "Fantastisch!"
    10 / 10
    Goede, duidelijke afspraken. Niet duur. Ik ben erg tevreden. Als je van tevoren zelf alles goed voorbereid, gaat het in- en uitladen razend snel. Echt top!
    Lees meer
  • "everything went fine"
    10 / 10
    Box arrived as planned and was easy to fill it up. Inside of the box is in wood and elevated for better air circulation. This way the content is not direct i...
    Lees meer
  • "Aanrader!"
    10 / 10
    Ervaring van informatie opvragen tot ophalen box is super. Informatievoorziening is duidelijk, bestellen box is makkelijk. Op vragen via telefoon en email wo...
    Lees meer
  • "Goede opslag, website wat matig"
    8 / 10
    Goed betaalbare opslag. Box wordt voor je huis gezet en opgehaald. Chauffeurs zijn erg flexibel en rustig, spreken alleen geen Nederlands. De webomgeving waa...
    Lees meer
  • "Handig en snel geregeld"
    10 / 10
    Tijdens onze verhuizing was dit echt een enorme uitkomst omdat we in delen verhuisd zijn! Wat een handige dienst! Vriendelijke en behulpzame meneer van de b...
    Lees meer
  • "Everything as planned "
    10 / 10
    Excellent service, my furniture and clothes remained intact in the box .
    Lees meer
  • "Geweldig concept en geweldig gebracht!"
    10 / 10
    PickupBox heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ik heb één box gebruikt en die heeft 7 maanden in storage gestaan in Utrecht. Alle medewerkers zijn even kl...
    Lees meer
  • "prima!"
    9 / 10
    goed op tijd, spullen prima van de ene plek naar een volgende na enkele maanden. Chauffeur hielp zelfs mee uitladen zodat de box weer gelijk terug kon, mede ...
    Lees meer