Veelgestelde vragen

Bekijk onze antwoorden op de veelgestelde vragen van onze klanten. Andere vragen en wensen? Neem even contact met ons op. We helpen je graag verder!

Populairste vragen

Hoe groot is een PickupBox?

De afmetingen van een PickupBox zijn aan de binnenzijde 2,31 l x 1,42b x 2,24h (mtr). Dit is een ideale maat die zowel geschikt is voor hele grote meubelen en ook de kosten voor onze klanten laag houdt. Een PickupBox biedt ruimte aan zo’n 100 verhuisdozen, of de inboedel van een 1 à 2 kamer appartement. Meer ruimte nodig? Geen enkel probleem! Bereken hier exact hoeveel ruimte en PickupBoxen je nodig hebt. 

 

Hoe snel kun je een PickupBox laden?

Onze klanten doen dat gemiddeld in 45 minuten. Ze hebben dan alles van te voren goed ingepakt en klaargezet. Je kunt direct beginnen zodra de PickupBox voor je deur staat. Jij bepaalt dan het tempo. Langer de tijd nemen om in of uit te laden? Het kan! Met PickupBox bespaar je veel tijd en krijg je ook meer rust en ruimte.

Hoe kan ik mijn PickupBox(en) weer terug laten brengen?

Dat kan gemakkelijk en snel via je persoonlijke ‘Mijn PickupBox’. ‘Mijn PickupBox’ kan je openen via het hamburger menu rechtsboven op de homepage van de PickupBox website. Liever even persoonlijk contact? Bel of mail ons gerust.

Kan ik ook verhuisdekens huren bij PickupBox ?

We raden verhuisdekens van harte aan om je waardevolle spullen af te dekken of vast te zetten. Je kan de dekens huren door ‘(aantal) verhuisdekens’ in het opmerkingenveld te schrijven tijdens de reservering. Later bestellen door ons te mailen (info@pickupbox.nl) of te bellen kan ook (088-7899000). De dekens liggen dan keurig op je te wachten in de PickupBox. Na het uitladen laat  je de dekens gewoon in een PickupBox liggen. De kosten voor het huren van de dekens zijn € 4,50 per stuk, ongeacht de duur van de huurperiode. Gemiddeld bestellen klanten 4 verhuisdekens per PickupBox. 

 

Kan ik mijn PickupBox(-en) eerder retour laten bezorgen?

Het is uiteraard mogelijk om jouw PickupBox(en) eerder dan de verwachte opslagperiode retour te laten bezorgen. Is de huurperiode meer dan 30 dagen korter? Dan sturen we je je aanbieding opnieuw met een lagere prijs. 

Hoe zijn de condities in jullie opslaglocaties?

Je huisraad wordt op goed beveiligde A-locaties van PickupBox opgeslagen. Op alle locaties zorgen we nauwgezet voor ideale klimaat condities. Daardoor krijgt je je dierbare huisraad precies zo terug zoals je ze hebt ingeladen. Al moeten we de opslag van de huisraad jaren voor je verzorgen.

Alles over Bezorgen en Ontzorgen

Kan ik PickupBox op mijn adres laten bezorgen?

Jazeker, alleen op de waddeneilanden kunnen we PickupBox(en) helaas nog niet aanbieden.

Zijn meerdere opslagboxen op één adres mogelijk?

Het is zeker mogelijk om meerdere PickupBoxen bij je thuis te bezorgen. Bereken hier eenvoudig het exacte aantal PickupBoxen dat je nodig hebt. Een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen heeft gemiddeld 4 PickupBoxen nodig.

Hoe lang van te voren moet ik PickupBox(en) aanvragen?

Dat kan in principe nog 48 uur van te voren. Echter het (retour) brengen van PickupBoxen gaat op basis van beschikbaarheid. Als een datum niet meer aan te klikken is, dan zijn we volgeboekt. Kies dan snel een andere beschikbare datum.

Hoe kan ik reserveren?

Via deze website kun je direct reserveren. Tijdens de reservering krijg je accuraat advies over het aantal boxen en de volledige prijs. 

Ik heb nog geen idee hoe lang ik mijn inboedel wil opslaan. Wat moet ik doen?

We adviseren je in dit geval een periode van 6 maanden te reserveren. We reserveren dan een plaats voor je en wachten rustig af totdat je de retourdatum aan ons doorgeeft. Je rekent nooit meer af dan de tijd dat we je inboedel in opslag hebben gehad. Op deze pagina leggen we uit hoe we altijd in jouw voordeel rekenen!

Kan ik PickupBoxen verspreiden over verschillende dagen?

Jazeker, dat doe je eenvoudig door meerdere reserveringen te maken. Stel je hebt vijf PickupBoxen nodig, maar je wilt drie PickupBoxen op donderdag en twee op dinsdag. Je maakt dan eenvoudig twee aparte reserveringen.

Kan ik de opslagperiode verlengen?

Uiteraard kan dat. Staat jouw huisraad al in opslag en wil je de opslagperiode verlengen? Je hoeft dan niets te doen. We verlengen dan de opslagperiode met telkens een maand en de prijs gaat zelfs elke maand verder omlaag. De opslagperiode eindigt automatisch op de datum dat we je je waardevolle spullen terug hebben bezorgd.

 

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Je kan dit eenvoudig doen door tenminste 48 uur voor de dag van levering ons even te bellen 088-7899000 of te mailen: info@pickupbox.nl. Doe het wel op tijd. Als het moment van annuleren binnen 48 uur van de reserveringsdatum valt, brengen wij € 100,- annuleringskosten in rekening.

Over jouw PickupBox

Kan ik bij mijn PickupBox als deze in opslag staat?

Uiteraard kan dat. Laat het ons even weten per mail of telefoon. Geef ons dan wel 48 uur de tijd om je Box voor je klaar te zetten zodat je er gemakkelijk bij kunt. Je PickupBox bezoeken kan op doordeweekse dagen van 9:00 tot met 16:00. Het scheelt je natuurlijk wel tijd en energie als je het inpakken slim plant en je  dus niet tussentijds in je Box hoeft te zijn. Van onze kant vinden we het in elk geval gezellig als je langs komt. 

Hoeveel gewicht kan in een PickupBox?

Je kan een PickupBox laden tot maximaal gewicht van 800 kg.  Dat is veel en het is in de praktijk bijna altijd ruim voldoende. Echter als een PickupBox onverhoopt te zwaar beladen is, kunnen we hem niet meenemen omdat de heftruck de PickupBox dan niet veilig kan optillen. We lossen dat op door een nieuwe PickupBox bij je te plaatsen, zodat je spullen kan overladen.

Hoeveel PickupBoxen heb ik nodig?

Een PickupBox is groot genoeg voor de huisraad van 1 á 2 personen. Om je een idee te geven, er gaan maar liefst 100 verhuisdozen in een PickupBox. Je kan via onze site gemakkelijk berekenen hoeveel PickupBoxen je nodig hebt. Je kunt ook ons even bellen of mailen voor praktisch advies:  088-7899000 of info@pickupbox.nl.  

Wat past er in een PickupBox?

Mobiele opslag versus traditionele opslag en -verhuizingen

Wat is mobiele opslag en wat zijn de voordelen ten opzichte van traditionele self-storage?

Bij mobiele opslag komt de tijdelijke opslag naar je toe in plaats van omgekeerd. Je hoeft ineens geen vervoer meer te regelen en/of te huren en niet meer heen en weer te rijden naar een traditionele opslag. Bovendien, zit je nu echt te wachten op een extra keer  in- en uitladen? Mobiele opslag scheelt je daarom stress, tijd en energie. Of mobiele opslag duurder is? Welnee, PickupBox is vrijwel altijd goedkoper dan traditionele self-storage. Wij zijn zeer efficiënt ingericht en dat werkt ook voor jou! Wij verwachten dan ook dat de mobiele opslag service de traditionele self storage voor een groot deel gaat vervangen. Lees in onze reviews hoe onze zeer tevreden klanten mobiele opslag ervaren. 

Is de mobiele opslag van PickupBox duurder dan traditionele self storage?

Zeker niet! PickupBox is in de meeste gevallen zelfs goedkoper. Wij zijn zeer efficiënt ingericht en dat werkt ook voor jou!  Daarnaast bespaar je de huur van een transport bus, brandstofkosten en bovendien wat zijn  al die onnodig bestede uren je waard? Bereken de kosten en ruimte voor je opslag.

 

 

Prijzen & betalen

Hoe kan ik betalen?

Nadat je hebt besteld kan je de aanbetaling eenvoudig betalen met iDEAL, waarna we meteen voor je aan de slag gaan. Je ontvangt tijdens de opslagperiode maandelijks een factuur per mail. Als je jouw inboedel retour hebt gepland, sturen we alleen een factuur als er nog bedragen openstaan.

 

Hoeveel kost het om de PickupBoxen retour te leveren in het weekend?

PickupBox werkt ook in het weekend voor haar klanten en rekent daarvoor een toeslag. Deze toeslag is € 100,- voor de eerste box en daarna € 50,- voor elke extra PickupBox. De toeslag voor het terugbrengen van 3 PickupBoxen bijvoorbeeld is:  €100,- + €50,- + €50,- = €200,-. 

Rekent PickupBox annuleringskosten?

In principe kan je kosteloos annuleren. Je kunt dit eenvoudig doen door tenminste 48 uur voor de dag van levering ons even te bellen: 088-7899000 of te mailen: info@pickupbox.nl. Doe het wel op tijd! Als het moment van annuleren binnen 48 uur van de reserveringsdatum valt, brengen wij € 100,- annuleringskosten in rekening.

 

Veiligheid en Zekerheid

Zijn er goederen die ik niet in een PickupBox kan opslaan?

Om de veiligheid en kwaliteit van je waardevolle spullen en onze dienstverlening te waarborgen kunnen niet alle goederen in een PickupBox worden opgeslagen. Denk aan gevaarlijke-, toxische-, ontplofbare-, ontvlambare-, gestolen en bederfelijke goederen. Voor een uitgebreide opsomming zie onze algemene voorwaarden.

 

Zijn mijn waardevolle spullen verzekerd?

In verreweg de meeste gevallen verzekert je inboedelverzekering ook de opgeslagen inboedel. Dit is ook veel beter omdat de verzekeraar wel (de waarde van) je inboedel kent. Verzekeraars noemen dat tijdelijke dekking op een ander ‘risico-adres’ en willen graag weten dat de inboedel bij ons staat. Je inboedelverzekeraar biedt geen dekking voor transport en overslag. Daarvoor heeft PickupBox een verzekering afgesloten. Vergelijk je PickupBox met andere aanbieders, wees dan alert op dure en onnodige verzekeringen. Zo voorkom je dat je dubbel verzekerd bent.

 

Hoe veilig is mijn inboedel tijdens transport en opslag?

Wij als PickupBox team scheppen er eer in om je waardevolle spullen exact zo terug te brengen zoals je ze aan ons hebt toevertrouwd. Elke PickupBox heeft een dubbelwandig ontwerp die je inboedel optimaal beschermt en we hebben alleen zeer goed beveiligde en klimaat-geconditioneerde A-locaties. Daarnaast is je inboedel ook tijdens transport en overslag door PickupBox verzekerd.

 

Zijn mijn waardevolle spullen veilig wanneer de PickupBox voor mijn deur staat?

Je sluit een PickupBox af met het gecertificeerde PickupBox slot. Het blijkt in de praktijk een veilige oplossing en je hoeft gelukkig ook niet te blijven wachten tot je boxen weer worden opgehaald!