Veelgestelde vragen

Bekijk antwoorden op de meest gestelde vragen, daarnaast zijn de Algemene Voorwaarden en de Retour Voorwaarden beschikbaar. Neem voor specifieke vragen en opmerkingen contact met PickupBox op.

Meest gestelde vragen

Hoe groot is een PickupBox?

De afmetingen van een PickupBox zijn (intern) 231lx142bx224h (cm) en (extern) 250x160bx250h, wat op een volume van ongeveer 8m3 (acht kuub) neerkomt. Dit biedt ruimte aan zo’n 100 verhuisdozen of de inboedel van een 1 à 2 kamer appartement. Bereken hier exact hoeveel ruimte je nodig hebt. Wanneer je meer ruimte nodig hebt, dan bestel je meer PickupBoxen. Het is mogelijk om tot 32 m3 in één keer bij je thuis te bezorgen!

 

Hoe lang duurt het om mijn PickupBox in te laden?

De gemiddelde inlaadtijd van 1 PickupBox is 45 minuten. Zorg dat alles goed ingepakt is en je spullen klaar staan die tijdelijk moeten worden opgeslagen. Het inladen kan direct beginnen zodra de PickupBox bij je is afgeleverd. Naast dat PickupBox zeer efficiënt werkt bespaar je met een PickupBox voor de deur erg veel tijd!

Hoe kan ik de box weer terug laten brengen?

Het retour plannen van je boxen kan alleen via de mijn PickupBox omgeving (rechts boven op de website)

Kan PickupBox ook sjouwhulpen meesturen die helpen in- of uitladen?

Ja, het is zeker mogelijk om sjouwhulpen in te schakelen die jou kunnen helpen tijdens het in- of uitladen van PickupBoxen. Als je hier graag gebruik van wilt maken, kun je dat bij het reserveren aangeven in het opmerkingenveld. Een e-mail sturen of bellen 088 7899000 kan natuurlijk ook. Per PickupBox rekenen we € 100,- (2 sjouwhulpen voor één uur, uitgaande van dat alles op de begane grond klaar staat). Daarna € 22,50 per kwartier. Er geldt bij ons geen minimale afname van aantal uren of voorrijkosten. Klik hier voor meer informatie [pdf].

Kan ik ook verhuisdekens huren bij PickupBox ?

Het gebruik van verhuisdekens is aan te raden om spullen af te dekken of klem te zetten. Als je ze wilt huren kun je dat aangeven in het opmerkingenveld bij reservering en we zullen ze meeleveren met de box(en).  Na het uitladen van de PickupBox moeten de dekens in de PickupBox achterblijven. De kosten voor het huren van de dekens zijn € 4,50 per stuk ongeacht de duur van de huurperiode.

Kan ik mijn PickupBox(-en) binnen de vooraf verwachte opslagperiode retour laten bezorgen?

Het is uiteraard gewoon mogelijk om jouw PickupBox(-en) binnen de verwachte opslagperiode retour te laten bezorgen. Is de uiteindelijke huurperiode meer dan 30 dagen korter? Dan maken we de aanbieding opnieuw op en is de totaalprijs zelfs lager. Zie ook de uitleg op onze prijzenpagina.

Hoe zijn de condities van jullie opslaglocatie?

PickupBoxen worden in geconditioneerde en beveiligde hallen opgeslagen.

Over de PickupBox

Hoeveel tijd kost het om mijn PickupBox in te laden?

Het inladen van een PickupBox gaat snel. De gemiddelde inlaadtijd van 1 PickupBox [8 m3] is 45 minuten. Zorg dat alles klaar staat en goed verpakt is. Bekijk onze klantreacties waaruit op te maken is hoe snel het inladen van 1 PickupBox eigenlijk gaat. Reserveer je PickupBox altijd voor het moment waarop je hebt gepland de box in te laden. Wij bezorgen hem eerder of in dat tijdvak.

Kan ik bij mijn PickupBox als deze in opslag staat?

Je PickupBoxen worden veilig binnen opgeslagen. Bij mobiele opslag is het belangrijk dat je vooraf een goede inschatting maakt welke spullen je wel en niet nodig hebt. Je kunt tussentijds toegang krijgen tot je PickupBox, indien je dit minimaal 2 werkdagen van te voren via de mail of telefonisch aanvraagt.

Hoe zwaar mag een PickupBox geladen worden?

Het maximum gewicht dat je in 1 PickupBox aan spullen mag opslaan, is 800 kg. Als de PickupBox overbeladen is, kunnen we hem niet meenemen omdat de heftruck de PickupBox niet kan oppakken. Er moet dan een nieuwe PickupBox bijgeplaatst worden of er moeten spullen uit de overbeladen PickupBox gehaald worden. Kijk voor meer informatie in het gebruikersreglement.

Is het ook mogelijk om meerdere opslagboxen op een adres bezorgd te krijgen?

Het is zeker mogelijk om meerdere PickupBoxen bij jou thuis te bezorgen. Wij kunnen in één transportbeweging 4 PickupBoxen tegelijk op een adres afleveren. Voor een gezinssamenstelling met 2 volwassenen en 2 kinderen leveren wij gemiddeld 4 PickupBoxen (32 m3).

Hoe groot is een PickupBox?

De afmetingen van een PickupBox zijn (intern) 231lx142bx224h (cm) en (extern) 250x160bx250h, wat op een volume van ongeveer 8m3 (acht kuub) neerkomt. Dit biedt ruimte aan zo’n 100 verhuisdozen of de inboedel van een 1 à 2 kamer appartement. Bereken hier exact hoeveel ruimte je nodig hebt. Wanneer je meer ruimte nodig hebt, dan bestel je meer PickupBoxen. Het is mogelijk om tot 32 m3 in één keer bij je thuis te bezorgen!

 

Hoe lang duurt het om mijn PickupBox in te laden?

De gemiddelde inlaadtijd van 1 PickupBox is 45 minuten. Zorg dat alles goed ingepakt is en je spullen klaar staan die tijdelijk moeten worden opgeslagen. Het inladen kan direct beginnen zodra de PickupBox bij je is afgeleverd. Naast dat PickupBox zeer efficiënt werkt bespaar je met een PickupBox voor de deur erg veel tijd!

Hoeveel PickupBoxen heb ik nodig om mijn spullen op te slaan?

Een PickupBox is gemiddeld genomen groot genoeg voor de huisraad van 1 á 2 personen. En er gaan zo’n 100 verhuisdozen in een PickupBox. Wil je het precies weten? Dan kan je via onze site gemakkelijk berekenen hoeveel opslag je nodig hebt. Heb je vragen over het opslaan van jouw spullen, dan kan je altijd contact met ons opnemen via het contactformulier.

Wat past er in een PickupBox?

Hoe zijn de condities van jullie opslaglocatie?

PickupBoxen worden in geconditioneerde en beveiligde hallen opgeslagen.

Levering & retour brengen

Waar kan de PickupBox worden geleverd?

De PickupBox kan praktisch overal geleverd worden, met uitzondering van de Waddeneilanden! Door de afmetingen van de PickupBox kan deze tot aan jouw deur worden bezorgd. Houd er rekening mee dat je er zelf zorg voor dient te dragen dat de plek toegankelijk is en dat de PickupBox hier voor bepaalde tijd mag staan. In veel gevallen hoef je geen vergunning aan te vragen. PickupBoxen worden in heel Nederland geleverd.

Zijn mijn spullen veilig wanneer de PickupBox voor mijn deur staat?

Als je klaar bent met inladen kan de PickupBoxen worden afgesloten met de meegeleverde sloten. Je hoeft daarom niet te blijven wachten tot je boxen weer worden opgehaald. Als de chauffeur niet meer op locatie is, geef je via een link in de e-mail – die je vlak voor aflevering van ons ontvangt – door dat je boxen opgehaald kunnen worden.

Hoe lang van te voren moet ik een PickupBox aanvragen om geleverd te krijgen?

Het leveren van PickupBoxen gaat op basis van beschikbaarheid. Via je eigen inlog, kan je zelfstandig je retouropdracht in plannen. Wie het eerst komt, het eerst maalt. Als een datum niet meer aan te klikken is, dan zijn het maximaal aantal opdrachten voor die dag bereikt. Kies snel een andere beschikbare datum. Alle leveringen zijn op basis van direct in-en uitladen. Wil je in een weekend geleverd krijgen, dan raden wij jou aan om dit minimaal 7 werkdagen van te voren online (via je eigen inlog) in te plannen. Een geplande levering zal niet doorgaan, als er nog facturen openstaan.

 

 

Hoe kan ik een reservering maken?

Via de website kun je direct reserveren, tijdens het reserveringsproces krijgt je advies over het aantal boxen en een volledig prijsvoorstel te zien.

Hoeveel tijd van te voren moet ik een PickupBox retour vragen?

Het retour bezorgen van PickupBoxen gaat op basis van beschikbaarheid. Wij raden je aan om minimaal 7 werkdagen van te voren een verzoek tot retour bezorgen te doen via je eigen PickupBox-account. Als een datum niet meer aan te klikken is, dan zijn het maximaal aantal opdrachten voor die dag bereikt. Deze regel hanteert ook onze transporteur, dus levering binnen deze termijn is maar soms mogelijk. Kies snel een nieuwe beschikbare datum.

Hoeveel kost het om de PickupBoxen retour te leveren in het weekend?

Voor het retour bezorgen van de PickupBoxen in het weekend geldt er een toeslag. Deze wordt als volgt berekend: € 100,- voor de eerste box, plus € 50,- voor elke opvolgende PickupBox. Bijvoorbeeld: Het retour brengen van 3 PickupBoxen kost € 100,- + € 50,- + € 50,- = € 200,-. We hebben geen standaard routes staan op zondag, dus geldt er voor deze dag een extra voorbehoud. PickupBoxen worden in dat geval vaak op zaterdag al geplaatst, waardoor de resterende transportcapaciteit op zaterdag ook meetelt.

Kan ik kiezen om de PickupBoxen op verschillende dagen geleverd te krijgen?

Ja, dat is mogelijk en regel je zelfstandig door 2 x een reservering te maken. Bijvoorbeeld: Je hebt 5 PickupBoxen nodig, maar wilt er 3 om 2 inladen. Dan maak je twee reserveringen op 2 verschillende dagen.

Kan ik de opslagperiode inkorten?

Je kan ten alle tijden het retour bezorgen inplannen en daarmee de huur opzeggen. Heb je méér dan 30 dagen minder opslag nodig dan je tijdens het reserveren verwacht had? Dan rekenen we de aanbieding opnieuw uit. De totaalprijs zal dan lager zijn!

Kan ik de opslagperiode verlengen?

De huur van de PickupBoxen wordt automatisch verlengd als de verwachte opslagperiode is afgelopen. Elke maand ná deze periode daalt de prijs per maand zelfs!
Je kan ook vroegtijdig verlengen. We bieden je een nieuwe, lagere maandprijs o.b.v. de opslagperiode die je ons nog garandeert. De nieuwe prijs gaat vanaf de volgende maand in.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Heb je een reservering gemaakt en wil je deze annuleren? Doe dit uiterlijk 48 uur voor de dag van levering middels een e-mailbericht aan info@pickupbox.nl. Als het moment van annuleren binnen 48 uur van de reserveringsdatum valt, brengen wij € 100,- in rekening.

Prijzen & betalen

Is de mobiele opslag van PickupBox duurder dan traditionele self-storage?

Zeker niet! PickupBox is in de meeste gevallen zelfs goedkoper. Ook levert PickupBox je veel gemak op en tijdwinst op, door bijv. geen busje of aanhanger te halen en terug te brengen. Sterker nog: je hoeft je PickupBox alleen maar in te laden. PickupBox hanteert duidelijke opslagprijzen en voert nooit een verhoging door. Je weet dus precies waar je aan toe bent. Bereken de kosten en ruimte voor je opslag.

Wanneer moet ik wat betalen?

Na reserveren ontvang je een iDEAL betaallink voor de aanbetaling. Als de betaling is voldaan, staat je opdracht definitief in de planning opgenomen. Facturen lopen automatisch per e-mail door. Zodra je jouw PickupBox(en) weer online retour gepland hebt, volgt er eventueel nog een eindfactuur als er nog dagen of bedragen open staan.

Kan ik mijn PickupBox(-en) binnen de vooraf verwachte opslagperiode retour laten bezorgen?

Het is uiteraard gewoon mogelijk om jouw PickupBox(-en) binnen de verwachte opslagperiode retour te laten bezorgen. Is de uiteindelijke huurperiode meer dan 30 dagen korter? Dan maken we de aanbieding opnieuw op en is de totaalprijs zelfs lager. Zie ook de uitleg op onze prijzenpagina.

Hoeveel kost het om de PickupBoxen retour te leveren in het weekend?

Voor het retour bezorgen van de PickupBoxen in het weekend geldt er een toeslag. Deze wordt als volgt berekend: € 100,- voor de eerste box, plus € 50,- voor elke opvolgende PickupBox. Bijvoorbeeld: Het retour brengen van 3 PickupBoxen kost € 100,- + € 50,- + € 50,- = € 200,-. We hebben geen standaard routes staan op zondag, dus geldt er voor deze dag een extra voorbehoud. PickupBoxen worden in dat geval vaak op zaterdag al geplaatst, waardoor de resterende transportcapaciteit op zaterdag ook meetelt.

Ik heb nog geen idee hoe lang ik van de opslag gebruik wil maken. Wat moet ik ingeven?

Het is in dit geval niet mogelijk een exacte prijs te geven maar we adviseren je 6 maanden in te geven. We rekenen achteraf de exacte aanbieding uit.
Bijvoorbeeld: Heb je uiteindelijk 3 maanden en 14 dagen opslag nodig? Dan rekenen we de prijs van 3 maanden en daarna exacte aantal dagen. Op deze pagina wordt uitgelegd dat we altijd in jouw voordeel rekenen!

Kan ik de opslagperiode inkorten?

Je kan ten alle tijden het retour bezorgen inplannen en daarmee de huur opzeggen. Heb je méér dan 30 dagen minder opslag nodig dan je tijdens het reserveren verwacht had? Dan rekenen we de aanbieding opnieuw uit. De totaalprijs zal dan lager zijn!

Kan ik de opslagperiode verlengen?

De huur van de PickupBoxen wordt automatisch verlengd als de verwachte opslagperiode is afgelopen. Elke maand ná deze periode daalt de prijs per maand zelfs!
Je kan ook vroegtijdig verlengen. We bieden je een nieuwe, lagere maandprijs o.b.v. de opslagperiode die je ons nog garandeert. De nieuwe prijs gaat vanaf de volgende maand in.

Rekenen jullie annuleringskosten?

Heb je een reservering gemaakt en wil je deze annuleren? Doe dit uiterlijk 48 uur voor de dag van levering middels een e-mailbericht aan info@pickupbox.nl. Als het moment van annuleren binnen 48 uur van de reserveringsdatum valt, brengen wij € 100,- in rekening.

Veiligheid & verzekeringen

Zijn er goederen die niet in de PickupBox mogen worden opgeslagen?

Om de veiligheid en kwaliteit van PickupBox te kunnen waarborgen mogen niet alle goederen in de PickupBox worden opgeslagen. Denk aan gevaarlijke-, toxische-, ontplofbare-, ontvlambare-, gestolen en bederfelijke goederen. Voor een uitgebreide opsomming kun je onze algemene voorwaarden raadplegen.

Zijn mijn spullen verzekerd?

Om je inboedel verzekerd op te slaan heb je zelf de verantwoordelijkheid om je spullen te verzekeren via een all-riskgoederenverzekering. Deze zijn niet via ons verzekerd. De verzekeraar noemt dit een ander risico-adres. Wij kennen de waarde van jouw spullen niet, dus kunnen daar geen volledig dekkende verzekering voor aanbieden. Bovendien zijn wij niet bevoegd een financieel product te verkopen.

Hoe zwaar mag een PickupBox geladen worden?

Het maximum gewicht dat je in 1 PickupBox aan spullen mag opslaan, is 800 kg. Als de PickupBox overbeladen is, kunnen we hem niet meenemen omdat de heftruck de PickupBox niet kan oppakken. Er moet dan een nieuwe PickupBox bijgeplaatst worden of er moeten spullen uit de overbeladen PickupBox gehaald worden. Kijk voor meer informatie in het gebruikersreglement.

Zijn mijn spullen veilig gedurende het transport en de opslagperiode?

PickupBox is verzekerd voor het transportgedeelte. je bent zelf verantwoordelijk om aan jouw inboedelverzekeraar door te geven dat een deel / of je gehele inboedel bij ons staat opgeslagen. Je verzekeraar koppelt een ander risico adres aan je polis. Neem hierover contact op met je verzekeraar of tussenpersoon.

 

Zijn mijn spullen veilig wanneer de PickupBox voor mijn deur staat?

Als je klaar bent met inladen kan de PickupBoxen worden afgesloten met de meegeleverde sloten. Je hoeft daarom niet te blijven wachten tot je boxen weer worden opgehaald. Als de chauffeur niet meer op locatie is, geef je via een link in de e-mail – die je vlak voor aflevering van ons ontvangt – door dat je boxen opgehaald kunnen worden.

Voordelen van PickupBox

Hoeveel tijd kost het om mijn PickupBox in te laden?

Het inladen van een PickupBox gaat snel. De gemiddelde inlaadtijd van 1 PickupBox [8 m3] is 45 minuten. Zorg dat alles klaar staat en goed verpakt is. Bekijk onze klantreacties waaruit op te maken is hoe snel het inladen van 1 PickupBox eigenlijk gaat. Reserveer je PickupBox altijd voor het moment waarop je hebt gepland de box in te laden. Wij bezorgen hem eerder of in dat tijdvak.

Wat is mobiele opslag en wat zijn de voordelen ten opzichte van de traditionele self-storage concepten?

Mobiele opslag is bijna hetzelfde als reguliere self-storage, het grote verschil is dat het mobiel is en dus inclusief transport. Ideaal voor je verhuizing dus ook! Deze manier van opslagruimte aanbieden door PickupBox is gemakkelijk, flexibel, voordelig. Daarnaast levert dit jou tijdswinst op! Veel zeer tevreden klanten gingen je voor, lees hier onze reviews!

Is de mobiele opslag van PickupBox duurder dan traditionele self-storage?

Zeker niet! PickupBox is in de meeste gevallen zelfs goedkoper. Ook levert PickupBox je veel gemak op en tijdwinst op, door bijv. geen busje of aanhanger te halen en terug te brengen. Sterker nog: je hoeft je PickupBox alleen maar in te laden. PickupBox hanteert duidelijke opslagprijzen en voert nooit een verhoging door. Je weet dus precies waar je aan toe bent. Bereken de kosten en ruimte voor je opslag.